سئو خارجی چیست؟

وبلاگسئو خارجی چیست؟
  • 2020-01-15 12:02:08

سئو خارجی چیست؟

با سلام خدمت کاربران همیشگی ویدونا در این مقاله قصد بررسی سئو خارجی سایت یا Off Page Seo را داریم با توجه به اینکه در کسب و کار اینترنتی و بازاریابی اینترنتی سئو بسیار مهم است لذا باید نسبت به امر سئو بسیار حساس باشید. سئو خارجی سایت یا Off Page Seo یکی از روش های بهینه سازی وب سایت است که باید برای گرفتن رتبه های بهتر در سایت فاکتورهای سئو خارجی رعایت شود. بهینه سازی وب سایت با فاکتورهای سئو خارجی سایت یا Off Page Seo یکی از مهمترین عوامل در کسب رتبه های بهتر در موتورهای جستجو است.

سئو خارجی سایت یا Off Page Seo چیست؟

سئو خارجی سایت یا Off Page Seo به مجموعه عوامل و فاکتورهایی که مربوط به خارج از محیط سایت است گفته می شود. Off Page SEO از دید موتورهای جستجو اهمیت بسیار بالایی دارد. در واقع میزان محبوبیت و نفوذ یک سایت در سطح وب با سئو خارجی سایت یا Off Page Seo مشخص می شود.

سئو خارجی، سئو سایت

اگر همه این عوامل با روند طبیعی انجام شود نتیجه بسیار خوبی خواهد داشت. البته به این نکته نیز باید توجه داشت که خاص بودن و نفوذ در سطح وب در شرایط فعلی برای یک سایت معمولی بسیار سخت است. در این حالت باید خودتان دست بکار شوید و سئوی خارجی را انجام دهید که مهمترین اصل سئوی خارجی در طبیعی بودن یا حداقل طبیعی نمایش دادن آن است. باید سئوی خارجی به نحوی انجام شود که موتورهای جستجو آنرا غیر طبیعی تشخیص ندهند.

خواندن این مقاله پیشنهاد می شود : سئو (SEO) چیست ؟

اهمیت بهینه سازی با سئو خارجی سایت یا Off Page Seo

با توجه به اینکه موتورهای جستجو مخصوصا گوگل به سئو خارجی سایت یا Off Page Seoاهمیت بالایی می دهند بهینه سازی سایت و توجه به این موضوع لازم است. در واقع گوگل به الگوریتم ها و سیستم های غربال محتوای خود بسنده نمی کند و از سایت های دیگر برای ارزش دادن به یک سایت و دخالت آن در SERP استفاده می کند.

الگوریتم های گوگل و فاکتورهای موثر سئو به طور مداوم در حال تغییر هستند، اتفاق نظر در جامعه متخصصین سئو این است که ارتباط، اعتماد و قدرت سایت فاکتورهای سئو خارجی هستند و هنوز نقش مهم و اثرگذاری در سئو دارد.متخصص های سئو، الگوریتمی که  گوگل برای رتبه بندی محتوا استفاده می کند را نمی دانند، اما براساس تجربه، داده ها و پارامترها در رتبه بندی نتایج گوگل نشان می دهد که سئو خارجی بیش از 50 درصد از وزن تاثیرگذاری در رتبه بندی نتایج را شامل می شود.

لینک سازی یا لینک بیلدینگ قلب سئو خارجی سایت یا Off Page Seo محسوب می شود. گوگل از طریق شبکه ارتباط لینک ها، به کیفیت محتوا و ارزش یک وب سایت پی می برد، بنابراین یک سایت با لینک های دارای ارزش زیاد، معمولا رتبه بهتری از سایتهای دیگر با لینک های کم ارزش دارد. لینک سازی یکی از مهمترین و تاثیر گذارترین فاکتورهای سئو خارجی سایت یا Off Page Seo محسوب می شود.

 

انواع لینک سازی در سئو خارجی سایت یا Off Page Seo

 

 

لینک سازی-لینک سازی داخلی خارجی

به طور کلی سه نوع لینک سازی وجود دارد:

لینک های طبیعی

لینک های طبیعی بدون هیچ گونه اقدام از طرف صاحب سایت تولید می شود، به طور مثال یک شخص در وبلاگ خود براساس تجربه یا علاقه به یک سایت  لینک می دهد و بعبارتی آن را معرفی میکند، به اینگونه لینک ها، لینک طبیعی گفته می شود.

لینک های ساخته شده به صورت دستی

اینگونه لینک سازی با هدف بهینه سازی وب سایت با سئو خارجی سایت یا Off Page Seo انجام می شود. صاحب سایت یا سئو کارها با روشهای مختلف از طریق گروه مشتریان یا افراد تاثیرگذار درخواست می کند تا لینک سایت را به اشتراک بگذارند.

لینک های غیرطبیعی

به لینک هایی که توسط شما با هدف سئو بیرونی در سایت های مختلف ایجاد می شود، لینک های غیرطبیعی گفته می شود. اضافه کردن یک لینک در یک دایرکتوری آنلاین، انجمن یا فروم ها، امضای پست وبلاگ، انتشار رپورتاژ آگهی، خرید لینک متنی و … از این دست لینک سازی است. برخی از تکنیک های ساخت لینک بعنوان سئو کلاه سیاه محسوب می شود و توسط موتورهای جستجو خنثی می شود و در بسیاری موارد، لینک سازی غیرطبیعی منجر به جریمه یا پنالتی گوگل می شود.

مزایای سئو خارجی سایت یا Off Page Seo

1-افزایش رتبه بندی : وب سایت در نتایج جستجو یا SERP رتبه بالاتری خواهند گرفت و این نیز به معنی ترافیک بیشتر است.
2-افزایش رتبه صفحه : رتبه صفحه در گذشته یک عدد بین (۰ و ۱۰ ) بود که اهمیت یک وب سایت را از لحاظ گوگل نشان می داد و امروزه Pa , Da جایگزین آن گردیده. این سیستم توسط لری پیج (یکی از بنیانگذاران گوگل) اختراع شده fود و یکی از دلایلی است که گوگل در نشان دادن نتایج مربوطه به جستجوگران آنقدر موفق بوده است. رتبه صفحه امروز تنها یک عامل از سایر عواملی است که گوگل برای رتبه بندی وب سایت استفاده می کند.
3-بیشتر در معرض دید قرار گرفتن : رتبه بندی عالی تر همچنین به معنای بیشتر در معرض دید قرار گرفتن است به این دلیل که، هنگامی که یک وبسایت در رتبه های بالاتر قرار گیرد، لینک های بیشتر، بازدیدکننده بیشتر داشته و بیشتر در رسانه های اجتماعی به آن اشاره می شود.

روش های افزایش اعتماد سایت در سئو خارجی سایت یا Off Page Seo

در بهینه سازی وب سایت با سئو خارجی سایت یا Off Page Seo اعتماد یا Trust، شامل دریافت اعتبار نزد گوگل و سایر موتور های جستجو و جلب اعتماد آنهاست از این بابت که مطالب و صفحات سایت مورد نظر، معتبر و قابل اعتماد هستند و می توانند رتبه بالاتری داشته باشند. این مرحله، یکی از بهینه سازی وب سایت با سئو خارجی سایت یا Off Page Seo سایت است و هر آنچه از آن می دانیم، حدسیات و نتایج آزمایشات و مشاهدات است.

کسب اعتبار یا Authority بالاتر(Page authority و Domain authority )

دامین آتوریتی- پیج آتوریتی

اعتبار یا همان آتوریتی، واژه ای است که مفهوم خود را به خوبی توضیح می دهد. لازم به ذکر است که این موضوع دقیقا همان Page authority و Domain authority توسط Moz نیست و قطعا تعریف آن در گوگل، با سایر تعاریف تفاوت هایی دارد. برای این موضوع، داشتن لینک هایی با نام دامنه، داشتن شبکه های اجتماعی فعال، تولید محتوای هدفمند و منظم، میزان سرچ شدن نام برند شما همراه با کلمه کلیدی هدف، داشتن لینک از سایت های معتبر که خودشان اعتبار بالایی دارند و … می تواند در بهبود بهینه سازی وب سایت با سئو خارجی سایت یا Off Page Seo کمک بزرگی باشد.

تاریخچه وبسایت شما

آیا سایت شما یک وبسایت جدید و بسیار نوپاست؟ قاعدتا از نظر اعتبار و اعتماد گوگل، وضعیت ضعیف تری از سایت هایی که مدتهاست فعالند و لینک های زیادی دارند دارید. برای بهبود تاریخچه فعالیت سایت خود، می توانید تمامی اقدامات مربوط به بهینه سازی وب سایت با سئو خارجی سایت یا Off Page Seo و استاندارد های آن را به بهترین شکل رعایت کنید فاکتور زمان را هم به آن اضافه کنید.

مهم ترین فاکتورهای سئو خارجی

استفاده از SSL 

بر خلاف وجود یک باور اشتباه که فکر می کند داشتن SSL مستقیما باعث افزایش رتبه سایت می شود و بهینه سازی وب سایت با سئو خارجی سایت یا Off Page Seo یا داخلی را بهتر می کند، SSL یک مفهوم بسیار مهم و متفاوت از سئو است که به امنیت می پردازد. SSL ضمن موارد بسیار زیاد و پیچیده ای که در مدیریت سایت و سرعت آن ایجاد می کند، یک الزام برای صفحاتی است که اطلاعات از بازدید کننده دریافت می شود. داشتن یک وبسایت امن فاکتور مهمی در جلب اعتماد گوگل است.

 مهم ترین فاکتورهای سئو خارجی یا Off Page Seo

  •  لینک بیلدینگ (Link Building)

در بهینه سازی وب سایت با سئو خارجی سایت یا Off Page Seo لینک بیلدینگ یکی از مهمترین فاکتورهای سئو خارجی سایت و یکی از  بهترین روش‌های دریافت لینک تولید محتوای ارزشمند است.لینک بیلدینگ را محبوب‌ترین عامل در رتبه‌بندی سایت در سئوی خارجی دانست که می‌تواند تأثیر زیادی در رتبه‌بندی سایت داشته باشد. لینک بیلدینگ را می‌توان به معنای ارائه راهکار‌هایی در جهت دریافت لینک از دیگر سایت‌ها دانست.

هر کاربری در صورت تمایل می تواند این مقاله را در شبکه‌های اجتماعی با دوستان خود به اشتراک بگذارد یا این که از وبلاگ وسایت خود به این مقاله لینک بدهد.به عبارت دیگر با این کار به موتور‌های جستجو اعلام می‌کنیم که این صفحه دارای اطلاعات مفید و ارزشمند است. برای این می‌توانید از روش‌های دیگری نیز مانند: وبلاگ نویسی، ارسال پست در انجمن‌ها، ثبت سایت در دایرکتوری، گذاشتن کامنت در سایت‌ها و غیره … استفاده کنید.

  • ایجاد لینک با انکر تکست مناسب

متن لنگر یا همان اَنکِر تِکست (Anchor Text) به کلمه یا متنی گفته می‌شود که به آدرس دیگری لینک شده است. به عنوان مثال هنگامی که شما در منوی اصلی وب سایتتان لینکی به نام صفحه اصلی قرار داده‌اید، درواقع با انکر تکست صفحه اصلی به آدرس وب سایتتان لینک داده‌اید.

انکر تکست مهم‌ترین موضوعی است که هنگام لینک سازی باید به آن توجه کنید. بسیاری از کاربران به اشتباه از انکر تکست‌های یکسان هنگام لینک سازی استفاده می‌کنند. مثلا بسیاری از شرکت‌های طراحی سایت فقط از کلمۀ طراحی سایت به صفحه اصلی وب سایتشان لینک می‌دهند. در صورتی که اگر از انکر تکست‌های یکسان هنگام لینک سازی استفاده کنید قطعا خیلی زود توسط الگوریتم پنگوئن جریمه خواهید شد.

  • شبکه‌های اجتماعی 

در بهینه سازی وب سایت با سئو خارجی سایت یا Off Page Seo بهینه‌سازی سئوی خارجی می‌توانید از شبکه‌های اجتماعی نیز استفاده کنید که می‌تواند شکل دیگری از لینک بیلدینگ باشد. شما می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی بعد از ایجاد پروفایل مقالات خود را به اشتراک بگذارید.امروزه  شبکه های اجتماعی جز زندگی هرکسی شده است و اکثر مردم عضو حداقل یکی از شبکه های اجتماعی می باشند. شبکه های اجتماعی که بیشترین تاثیر را دربهینه سازی وب سایت با سئو خارجی سایت یا Off Page Seo دارند فیس بوک، توییتر، لینکدین و گوگل پلاس است. هر ورودی که از این شبکه های اجتماعی شما داشته باشید، امتیاز بالایی در گوگل دارد. شبکه های اجتماعی نیز جزئی از فاکتورهای سئو خارجی محسوب می شوند که برای گرفتن رتبه های بهتر باید در آنها فعالیت کنید .

  • تولید محتوا

در بهینه سازی وب سایت با سئو خارجی سایت یا Off Page Seo تولید محتوا براساس اصول سئو یکی از مهمترین فاکتورهای سئو خارجی سایت و در عین حال سئو داخلی است و بهترین راه  برای افزایش رتبه سایت است. با تولید محتوا ی با کیفیت و جدید علاوه براینکه  می توانید  کاربران خود را در  سایت نگه دارید، موتورهای جستجوگر هم چون که سایت شما به روز رسانی می گردد، مدام و به طور پیوسته سایت را بررسی می کنند. این نکته را در نظر داشته باشید که هرچه محتوا جدید و ناب باشد، شما از رتبه و اعتبار بالاتری نزد گوگل برخوردار خواهید بود.

  • بررسی و نقد سایر سایت ها و کسب و کار

در خصوص بقیه کسب وکارها نقد و بررسی بنویسید یا از کاربران خود بخواهید که در خصوص کسب وکار شما نقد وبررسی بنویسند و آن را در وب سایت یا شبکه های اجتماعی خود قرار دهند.در بهینه سازی وب سایت با سئو خارجی سایت یا Off Page Seo  بهترین منبع برای سئو خارجی نقد و بررسی است چونکه می تواند لینک های زیادی را به سایت شما هدایت کند. شاید یکی از بهترین فاکتورهای سئو خارجی سایت نقد کسب و کارها و دیگر سایت باشد که باعث می شود محتوای شما ویروسی شود و از این طریق می توانید بک لینک های زیادی را برای سایت در یافت کنید.

  • سئو محلی

اگر کسب و کار محلی دارید، سئو محلی برای شما بسیار حایز اهمیت است و یکی از فاکتورهای سئو خارجی سایت و درکل جز بهینه سازی وب سایت محسوب می شود. وقتی کالای شما به فروش میرود از طریق گوگل از مشتریان خود بخواهید که در مورد کالای خریداری شده نظر بدهند، این کار در صورتی که مشتریان از کالای شما رضایت کامل داشته باشند جواب می دهد این یک روش سئو خارجی در  بازاریابی اینترنتی  است.

  • به اشتراک گذاری عکس

تصاویر خود را در سایت های محبوب و مشهور و عام پسند به اشتراک بگذارید، این باعث می شود از طرف سایت های معتبر و با ارزش بک لینک دریافت کنید، که اعتبار و قابل اعتماد بودن سایتتان را افزایش خواهید داد.اگر در سایت خود برای محصولات یا هر قسمتی دیگر از عکس استفاده می کنید، می توانید این عکس ها را در وب سایت های به اشتراک گذاری عکس مانند انیستاگرام و… به اشتراک بگذارید. با این روش مخاطبین  می توانند عکس های شما را مشاهده کنند و زیر آن ها کامنت بگذارند و اگر عکسی نظر آن ها را به خود جلب کرد، با لینکی که شما قرار دادید، وارد سایت شما شوند. که از فاکتورهای سئو خارجی مهم محسوب می شود بخصوص در شبکه های اجتماعی عکس محور

  • بازاریابی ویدئو یکی از مهم ترین فاکتورهای سئو خارجی

در بازاریابی اینترنتی، تاثیر ویدئو و عکس، خیلی بیشتر از متن می باشد و به همین دلیل یکی از مهم ترین فاکتورهای سئو خارجی سایت است. سایت هایی وجود دارند که شما می توانید ویدئو های مربوط به کسب و کار اینترنتی خود را در آن قرار دهید مانند آپارات و یوتیوب. با توجه به اینکه تعامل کاربران با ویدیو نسبت به متن بسیار خوب است می توانید از این طریق بازدید زیادی را به سایت خود روانه کنید.

خواندن این مقاله پیشنهادمی شود : سئو داخلی سایت – On Page Seo

موفق باشید.

ارسال کامنت